Project Platform Sportplezier
Opdrachtgever NOC*NSF
Tijdsduur 6 maanden
Digital content en project manager platform sportplezier
Voor het platform sportplezier met haar website www.sportplezier.nl, de sportplezier facebookpagina en twitter account zorgt T van Tienen voor de wekelijkse content. Deze content verschilt van blogs, interviews, video's en artikelen.
Het platform sportplezier is de verzamelplaats van informatie en inspiratie over het gezamenlijke Sportakkoord programma van VWS, VSG en NOC*NSF. Met het platform bereiken we spelers, bestuurders, trainers/ coaches, arbiters en ouders. Als content manager stuur ik de betrokken sportbonden aan, leg ik verbindingen tussen de verschillende betrokken partijen en bewaak ik de kwaliteit van de content. In 2017 en 2018 zijn de rapportages van het platform sportplezier.nl ontzettend goed geweest. Zo was in 2018 een maandelijks bereik van 300.000 op Facebook met een maandelijkse interactie op de berichten van 4.500. 60% van de bezoekers bereikt het platform via Facebook en 25% van de bezoekers weet www.sportplezier.nl direct te vinden.
Project Verenigingsbox.nl
Opdrachtgever NOC*NSF
Tijdsduur 2 maanden
Tekstbewerking
Het Veilig Sportklimaat (VSK) programma liep eind 2018 ten einde. De verenigingsbox was een van de producten die is voortgekomen uit dit programma dat van grote actuele waarde is voor verenigingsbestuurders, trainers, coaches, scheidsrechters, officials, ouders en spelers. Deze box was eerst fysiek voor sportverenigingen beschikbaar en is later digitaal gemaakt.
De inhoud van deze verenigingsbox moest behouden blijven voor de sportwereld na het VSK programma en daarom moest deze ingebed worden in het bestaande platform van NOC*NSF voor bestuurders: www.sport.nl/voorclubs. Veel artikelen van de verenigingsbox waren nieuw en andere moesten samengevoegd worden met huidige teksten van www.sport.nl/voorclubs. Het redigeren van alle teksten van beide platforms heeft T van Tienen uitgevoerd.
Project Platform sportplezier
Opdrachtgever NOC*NSF
Tijdsduur 16 maanden
Project manager platform sportplezier
Voor het landelijke communicatieplatform www.sportplezier.nl met haar social media kanalen zoals Facebook en twitter heeft T van Tienen samen met communicatiebureau Sportvibes de content verzorgd. Deze content verschilt van blogs, interviews, video's tot live webinars. Het platform sportplezier is de verzamelplaats van informatie en inspiratie over het VWS programma Veilig Sportklimaat (2012-2108). Met het platform bereiken we spelers, bestuurders, trainers/ coaches, arbiters en ouders. Als projectmanager stuur ik Sportvibes en de bonden aan, leg verbindingen tussen de verschillende betrokken partijen en bewaak ik de kwaliteit van de content. In 2017 en 2018 zijn de rapportages van sportplezier.nl ontzettend goed geweest. Zo hebben we in 2018 een maandelijks bereik van 300.000 op Facebook met een maandelijkse interactie op de berichten van 4.500. 60% van de bezoekers bereikt het platform via Facebook en 25% van de bezoekers weet www.sportplezier.nl direct te vinden. Mooie cijfers waar we trots op zijn.
Project Urban Hockey Experience
Opdrachtgever Gemeente Amsterdam
Tijdsduur 6 maanden
Urban Hockey Experience
In Amsterdam heeft T van Tienen in samenwerking met de KNHB en gemeente Amsterdam de Amsterdam Urban Hockey Experience georganiseerd. Urban Hockey is een uitdagende, coole vorm van hockey die je overal kunt uitvoeren, ook op straat. Urban hockey wordt gespeeld in de wijk, tijdens Urban Sports Events en op de vereniging. Door Urban Hockey op een bereikbare locatie in de wijk aan te bieden, kunnen kinderen die geen lid zijn van een vereniging ook kennismaken met hockey. Dit wordt gedaan op Cruijff Courts, Krajicek Playgrounds, stadspleinen en wijkveldjes.
Van maart tot en met augustus 2017 zijn wekelijks door T van Tienen Urban Hockey events georganiseerd in Amsterdam. Dit was in aanloop naar het grote EK voor mannen en vrouwen dat werd gehouden in het Wagener stadion te Amsterdam. Het slotstuk was een waar spektakel: 5 dagen lang Urban City op het Olympiaplein tijdens dit EK, zie hier een reportage in het NOS jeugdjournaal.
De Urban Hockey Experience was een groot succes en in totaal hebben ruim 5000 kinderen hier aan mee gedaan.
Project Hockey voor iedereen
Opdrachtgever KNHB
Tijdsduur 6 maanden
Campagne 'Hockey voor iedereen'
Voor de KNHB heeft T van Tienen voor de duur van 6 maanden de campagne 'Hockey voor iedereen' bedacht, gecoördineerd en uitgerold. De KNHB wilde diversiteit onder de aandacht te brengen binnen de hockeywereld met als boodschap 'Jezelf kunnen zijn, het beste uit jezelf halen en vooral plezier hebben in hockey, ongeacht religie, achtergrond, huidskleur of seksuele voorkeur.' De campagne heeft gezorgd voor meer bekendheid en concrete handvatten voor haar verenigingen om dit onderwerp binnen de eigen vereniging bespreekbaar te maken.
De campagne heeft verschillende media aandacht gekregen zoals een reeks artikelen op hockey.nl: de hockeyhomo's, een hockeyboot tijdens de gay pride, diverse filmportretten van Pepijn Keppel, John van Lottum, Maartje Scheepstra en een landelijk congres.
Na de lancering van de campagne hebben hockeyvereniging Rotterdam en Breda zelf een symposium georganiseerd over dit onderwerp en is Thijs de Greeff, oud international landelijk uit de kast gekomen met een artikel in de NRC.